Sm-veckan i Borås

Hej!

Jag ska nu berätta om hur det var att besöka sm-veckan i Borås och hur det var att bli intervjuad på stora scenen där.
Jag kom dit tidigt på morgonen på fredagen och gick runt lite på stan.
Hade tänkt att besöka Borås djurpark men det blev aldrig så.
Jag gick och pratade med turistinformationen där det var en massa trevliga personer som försökte hjälpa mig att hitta en sovplats.
Till slut löste det sig och jag fick sova på golvet i högskolan där.

Pontus dök upp lite senare på dagen och då gick vi omkring lite och kollade på alla möjliga saker.
Bland annat fanns det handikappsidrott på stora torget där vi senare skulle stå på scen för att promota Jordenruntcykel.

På lördagen var det äntligen dags att stå på scen och prata om Jordenruntcykel.
Vi blev då intervjuade av en kille som undrade om tillvägagångssätt och rutt och så vidare.
Det var en annorlunda upplevelse då jag sällan står på scen och blir intervjuad.
Tyvärr var det väl inte så där vansinnigt många som lyssnade på oss.
Men det var allt som allt en kul upplevelse och jag hoppas att någon intresserade sig för det i alla fall.

Vi var även och kollade på styrkelyft där Erik Gunhamn som har världsrekord i marklyft för juniorer coachade en killa från Kalmar AK.
Så där pratade vi en liten stund med honom och det var väldigt roligt för det var länge sen.

Klockan 17:00 stod vi på scenen igen och pratade. Inte heller denna gången var det så särskilt många som stannade och lyssnade på oss men kanske någon enstaka fick upp intresset för det.

På natten till söndag var det fullt ös på några andra ungdomar som sov på samma ställe som jag.
Istället för att sova så lekte dom kurra gömma och drack öl. Men det var ganska underhållande att titta på så det störde mig inte något särskilt.

På söndagen var vi och tittade på rugbyfinalerna och det var kul.
Dom är ganska hårda att springa in i kan jag tänka mig.

Sen såg vi även ultimate frisbee en liten stund men sen gick vi bort till marklyftet och kollade på det igen.

Sen var det dags för Pontus att åka hem och strax efter det åkte även jag hem.

Jag tyckte att det var en intressant och rolig upplevelse och jag hoppas att vi får fler chanser att göra såna saker i framtiden.
Samtidigt var det roligt att träffa Erik Gunhamn igen då det har gått väldigt bra för honom sen sist vi sågs.

Hoppas alla som läser detta har det bra!

MVH Johannes

Kommentera här: