SM-veckan, inte S&M som mina kära kollegor trodde..

När jag äntligen kom fram till Borås tog jag kontakt med brorsan och mötte honom, Marita (BoråsBorås AB) och dom andra vi turistbyråns tält i Borås centrum. Vi pratade lite om hur vi skulle lägga upp helgen och satte upp våran banner i tältet. Vi fick också lov att sätta upp våra visitkort som folk kunde ta om dom var intresserade.

Sedan gick vi runt lite på stora torget och såg vad som var på gång där. Testade crossfit ställningarna med lite muscle-ups och bara tog det lugnt. När klockan blev två gick vi för att se på cykel tävlingar. Det gick ut på att cykla så många varv som möjligt och vara i ledningen efter 60 min för att vinna. Lyckades smyga oss in framför kameran några gånger så detta ligger det uppe en video på youtube med. https://www.youtube.com/watch?v=u615RRLWNEk

Snackade också med en funktionär för SM-veckan som stod vid Svt tältet och hon sa att vi skulle få tag i en stor man vid namn Ulf som hade en orange tröja. Det var han som var produtionschef. Vi lyckades tillslut med detta under kvällen och han fick vårt visitkort. Dock har han inte hört av sig ännu. Men vi får väl tjat lite och se om vi kan få till något med Svt!

Annars kollade vi lite vattenpolo och styrkelyft. Vilka kraftpaket. Nästan 300kg i marklyft i -83 kilos klassen i klassisk. Det vill säga utan hjälpmedel. Mitt eget mål är 200kg och det hoppas jag klara innan turen börjar den första oktober. Då tar dom ändå 50% mer än mig. Imponerande!

Gick sedan för att kolla in var brorsan skulle sova. Lyckades först gå in i byggnaden från fel håll, vara samma kod dock. Trots att dom som bodde där använde en annan. När vi väl hamnade rätt var det lite folk från Ronneby och deras rugbyklubb där. Men massor av plats. Gick runt och där var massa hemliga gångar! Spännande. Brorsan ville först bygga en säng av stolar. Men hittade efter skattletande i alla fall två kuddar som han kunde sova lite mjukt på. Själv åkte jag till gbg och fick sova hemma hos Carla och hennes galna katt. Men det var en helt utmärkt sovplats. TACK Carla! Mycket fin lägenhet (även om den inte är ny längre).

Upp tidigt nästa morgon skulle det bli för att se rugby. Men nejdå, fick bli några extra timmars sömn och det behövdes. Men var väl ändå uppe runt åtta tror jag. Så iväg till Borås och möta bror för att se på friidrott, rugby, styrkelyft och en hel del annat. Självklart också förbereda oss för dom två intervjuerna dagen hade att bjuda på. Båda gick utmärkt. Den första ligger det uppe en video på youtube med. https://www.youtube.com/watch?v=Qs9xTNuhxb8 Tack till den schyssta kille och funktionär som filmade. Också tack till Fredrik Sandberg som gjorde intervjuerna. Mycket proffetionell och duktig. Inga konstigheter och bra frågor. Ett stort TACK till BoråsBorås AB som hjälpte oss att ordna så att det var möjligt. Fick väldigt bra service av er och hjälp utver det vanliga. Andra företag borde lära sig av er!

Det var inte så många som lyssnade. Men det var i alla fall några och vi fick lite applåder. Så hoppas vi nådde fram till någon och att budskapet sprids!

Sedan tillbaka till gbg och se en film med Carla. Jag var väldigt trött så däckade mitt i filmen. Tydligen hade jag snarkat till precis bredvid katten så att den blev överraskad och undrade vad i hela friden jag höll på med. Var dessutom mycket bra matlagning av Carla och blev bjuden på riktiga delikatesser jag inte ens kan namnet på..
Söndagen blev en dag med rugbyfinaler, grattis till Enköping herrar och Göteborg damer som vann SM-guld! Blev också att se lite ultimate frisbee, kampsport och styrkelyft. Tackade turistbyrån och sa ha det till dom och sedan brorsan innan jag drog mot gbg och han Kalmar. Blev en sista natt innan jag tidigt på måndagen åkte tillbaka mot Oslo.

Hoppade av i Moss för att hämta cykeln. Men det hade jag inte behövt. För trots att jag hade låset på bilden nedan, plus ett riktigt kraftigt till och hade ställt den på en innergård istället för precis vid tågstationen så var den stulen. Så bara mot Oslo för att anmäla detta och snacka med försäkringen.

Gick väldigt smidigt denna gång. Förra (ja två cyklar på ett halvår, båda låsta på innergårdar med två lås) gången tog det några veckor. Men nu tog det bara några dagar så var pengarna på kontot. Förra gången var det problem med polisrapporten. Denna gång behövde jag inte ens skicka in någon!? Ja försäkringsbranchen är märklig den.

Ha en grym dag och njut av sommaren!!
Pontus #jordenruntcykel

Kommentera här: